Overzicht Afdelingen
Het overzicht Afdelingen geeft een hiërarchische weergave van alle afdelingen.
Een afdeling kan onder een andere afdeling vallen.
Op een afdeling werken medewerkers, deze medewerkers worden eerst als contactpersoon ingevoerd van de hoofdorganisatie.
Op een afdeling kun je medewerkers aanmaken, deze moeten eerst als contactpersoon opgenomen worden onder de eigen organisatie.
Elke afdeling heeft een manager, de hoofdverantwoordelijke van een afdeling.
Een manager kan verantwoordelijk zijn voor meerdere afdelingen.
Er wordt verschil gemaakt tussen de persooneelsmanager, deze wordt in gevuld in het overzicht Medewerkers en de afdelingsmanager, deze wordt in gevuld in het overzicht Afdelingen.
Als iemand verantwoordelijk is voor een aantal taken binnen een afdeling, dan kan daar voor een aparte sub-afdeling gemaakt worden met deze verantwoordelijke als manager.
Een medewerker kan werkzaam zijn voor meerdere afdelingen.
De manager, die ingevuld is bij de medewerker is verantwoordelijk voor het functioneren van die medewerker,
dit kan een andere manager zijn dan de manager van de afdeling waarvoor deze medewerker werkt.
Rapportage
In een lijstrapport kun je een overzicht maken van alle afdelingen, met daar onder de medewerkers, die op die afdeling werken en de managers van de verschillende afdingen.