Inkoop en Voorraad Inkoop en Voorraad
Copyright© 2019
Compano BV

Inrichting Inkoop


Voordat een inkooporder verzonden kan worden, moeten de volgende zaken geregeld worden via onderstaand stappenplan:
  • Het inkoopassortiment van de leverancier toevoegen
    • Als het een leverancier is die zijn assortiment publiceert op Artikelbeheer.nl, kan dit assortiment toegevoegd worden in Mijn AB-Abonnement. Dit menuitem vindt u onder het menu van Mijn Gegevens.
      Kies +Assortiment en selecteer het gewenst assortiment. Met de functie Overnemen wordt het toegevoegd in Mijn AB-Abonnement.
    • Als het om een andere leverancier gaat, kan deze leverancier handmatig toegevoegd worden in het overzicht Leveranciers.
      Voor deze leverancier kan een eigen inkoopassortiment aangemaakt worden.
  • Leveranciers en verkooppunten
    Bij een leverancier kunnen meerdere verkooppunten gedefinieerd worden. Deze organisaties moeten eerst in relatiebeheer toegevoegd worden.
    • De N.A.W. gegevens van de leverancier invullen.
      Ga naar Menu Relaties - menuitem Relaties en voeg de leverancier toe als relatie.
    • De leverancier toevoegen als crediteur
      Ga naar Menu Relaties - menuitem Crediteuren en voeg deze leverancier toe.
    • Minimaal één verkooppunt aan een leverancier koppelen.
  • De methode van bestellen kiezen
    • Handmatig, Email of ICM deze keuze invullen bij het verkooppunt van de leverancier
    • Ga naar Menu Relaties - menuitem Leveranciers: kies de leverancier
    • Ga naar menuitem Verkooppunten: kies het verkooppunt
    • Vul de gegevens in.
  • De afdruk-layout van de inkooporder controleren.
    • Er is een standaard layout voor de inkooporder, deze kan aangepast worden aan de eigen wensen.
kantoor: 088 266 7 266
service afdeling: 088 266 7 202
email: info@compano.com

Heeft u vragen of wilt u een probleem melden, ga dan naar Mijn Support-site:
Inlognaam:
Wachtwoord:


Home Helpdesk Modulewijzer SiteMap