Inkoop en Voorraad
Overzichten
Aandachtspunten
Functies en Procedures
Andere Modules
Copyright© 2019
Compano BV
|
Inrichting Inkoop Voordat een inkooporder verzonden kan worden, moeten de volgende zaken geregeld worden via onderstaand stappenplan:- Het inkoopassortiment van de leverancier toevoegen
- Als het een leverancier is die zijn assortiment publiceert op Artikelbeheer.nl, kan dit assortiment toegevoegd worden in Mijn AB-Abonnement. Dit menuitem vindt u onder het menu van Mijn Gegevens.
Kies +Assortiment en selecteer het gewenst assortiment. Met de functie Overnemen wordt het toegevoegd in Mijn AB-Abonnement. - Als het om een andere leverancier gaat, kan deze leverancier handmatig toegevoegd worden in het overzicht Leveranciers.
Voor deze leverancier kan een eigen inkoopassortiment aangemaakt worden.
- Leveranciers en verkooppunten
Bij een leverancier kunnen meerdere verkooppunten gedefinieerd worden. Deze organisaties moeten eerst in relatiebeheer toegevoegd worden.- De N.A.W. gegevens van de leverancier invullen.
Ga naar Menu Relaties - menuitem Relaties en voeg de leverancier toe als relatie. - De leverancier toevoegen als crediteur
Ga naar Menu Relaties - menuitem Crediteuren en voeg deze leverancier toe. - Minimaal één verkooppunt aan een leverancier koppelen.
- De methode van bestellen kiezen
- Handmatig, Email of ICM deze keuze invullen bij het verkooppunt van de leverancier
- Ga naar Menu Relaties - menuitem Leveranciers: kies de leverancier
- Ga naar menuitem Verkooppunten: kies het verkooppunt
- Vul de gegevens in.
- De afdruk-layout van de inkooporder controleren.
- Er is een standaard layout voor de inkooporder, deze kan aangepast worden aan de eigen wensen.
|
|
Heeft u vragen of wilt u een probleem melden, ga dan naar Mijn Support-site:
|