Service Module Service
Copyright© 2019
Compano BV

Inrichting Module Service

Voordat er ingericht kan worden, moet er nagedacht worden over prijzen, soorten contracten en bijvoorbeeld onderhoudstermijnen. Belangrijk zijn:
  • Prijsbeleid: Wat voor tarieven gelden voor onderhoud, service ed.
  • Soorten contracten, schema's en onderhoudsbonnen. Voor elke soort contract kan een sjabloon aangemaakt worden. Voor elk interval wordt een schema en een onderhoudsbonsjabloon aangemaakt.
  • Contracten of onderhoudsbonnen factureren. Wordt er vooraf of naderhand gefactureerd? En wat moet dan gefactureerd worden? Als het contract gefactureerd wordt, moeten de regels onder het contractsjabloon opgenomen worden. Wordt de onderhoudsbon gefactureerd, moeten de regels op het onderhoudsbonsjabloon opgenomen worden.
Stappenplan Inrichting Module Service

  1. Voer onder de tab relaties de werknemers in. Deze kunnen later meteen aan onderhoudsbonsjablonen en meldingen gekoppeld worden, zodat vast ligt wie wat doet.
  2. Voer complexen (indien nodig) in.  Een complex is een verzameling van adressen, bijvoorbeeld een flatgebouw.
  3. Voer installatieadressen in. Dit kan eenvoudig via Excel, als men alle gegevens heeft. Deze kunnen dan meteen aan de complexen gekoppeld worden.
     
    De twee bovenstaande stappen zijn alleen nodig als er sprake is van huurcomplexen en woningbouwverenigingen etc. Anders is het installatieadres gelijk aan het adres van de klant.
     
  4. Voer de installaties (geregistreerde artikelen) in: dit is bijv. een ketel. Koppel deze aan de juiste relatie, aan de bewoner van een pand, of aan de eigenaar van een complex, als het om een huurcomplex gaat.

    Het is ook mogelijk om zonder installaties te werken. Dan wordt er met contractartikelen gewerkt. Hiervoor wordt een eigen bestand aangemaakt met artikelen van het type Service. Als deze artikelen toegevoegd worden op een contract, kan er vervolgens een schema aan gekoppeld worden, en kunnen op basis hiervan ook onderhoudsbonnen aangemaakt worden. Er kan ook een daadwerkelijk installatie aan gekoppeld worden, maar dat is niet verplicht.
  5. Maak een assortiment aan, en voer hieronder serviceartikelen in. Hiermee kunnen eenvoudig contracten aangemaakt worden, waarop onderhoud gegenereerd worden kan.
  6. Voer probleemcategorieën in.
  7. Voer servicegroepen in.
  8. Voer onderhoudsschema’s in. Geef in de omschrijving duidelijk aan waar het om gaat. In een onderhoudsschema wordt vastgelegd in welke frequentie bepaalde onderhoudswerkzaamheden en controles of inspecties uitgevoerd worden.
  9. Voer onderhoudsbonsjablonen in. Hier wordt aangegeven hoe vaak onderhoud wordt gedaan en er kunnen regels opgegeven worden. Het gaat dan bijvoorbeeld om materiaal dat elk jaar vervangen moet worden en een aantal uren dat inbegrepen is. Ook kan een werknemer aan de werkbon gekoppeld worden.
  10. Maak contractsjablonen (hoeft niet, maar maakt het vervolgtraject makkelijker). Dit zijn standaardcontracten, die voor veel klanten gebruikt kunnen worden.
  11. Voer de relaties in. Alle relaties, dus eigenaren van complexen, de beheerders, maar ook de bewoners moeten ingevoerd worden. Als bewoners niet zelf klant zijn, is het niet nodig deze in te voeren. Dan wordt er alleen een installatieadres ingevoerd bij de installatie.
kantoor: 088 266 7 266
service afdeling: 088 266 7 202
email: info@compano.com

Heeft u vragen of wilt u een probleem melden, ga dan naar Mijn Support-site:
Inlognaam:
Wachtwoord:


Home Helpdesk Modulewijzer SiteMap