Service Module Service
Copyright© 2019
Compano BV

Onderhoudsbonnen genereren

Onderhoudsbonnen worden aangemaakt voor een contract op basis van onderhoudsschema’s en de daarbij horende onderhoudsbonnen. Vervolgens wordt gekeken naar de startdatum van het contract en de datum voor het eerste onderhoud.
Als de eerste onderhoudsbon aangemaakt is, wordt daarna gekeken naar de uitvoerdatum van eerder aangemaakt onderhoudsbonnen en de termijn opgegeven bij het te servicen product.

We kunnen onderhoudsbonnen aanmaken
  • In het overzicht Onderhoudsbonnen Functie +Onderhoud
    Kies een (onderhouds)schema en contractsjabloon en een datum.
    Klik op Aanmaken. Er wordt dan naar alle contracten gekeken die aan deze voorwaarden voldoen en daarvoor wordt een onderhoudsbon aangemaakt.
  • In het overzicht Contract onder Functies met behulp van de functie Onderhoudsbonnen
    Selecteer met behulp van het filter de contracten waarvoor bonnen aangemaakt moeten worden.
    Kies een datum.
    Klik op Opslaan. Nu wordt er naar alle geselecteerde contracten gekeken en als het termijn voor nieuw onderhoud binnen de opgegeven datum valt, worden er voor deze contracten onderhoudsbonnen aangemaakt.
Er wordt een aparte onderhoudsbon aangemaakt voor elke installatie (bijv. ketel) die aan een contract gekoppeld is, maar ook voor elke contractregel waar een schema aan gekoppeld is. Het is dus belangrijk om niet op beide plaatsen een schema te koppelen.
Als er met complexen gewerkt wordt, kunnen alle ketels in een complex aan één contract gekoppeld worden, elk met een eigen installatie-adres. Dit adres zal als werkadres op de onderhoudsbon verschijnen. 

Waarom wordt er geen onderhoudsbon aangemaakt?
- Er is al een onderhoudsbon.
- Het termijn van het contract is nog niet verstreken.
- Het contract is niet meer geldig (heeft een einddatum op kop- of regelniveau)
- De datum van het eerste onderhoud ligt niet binnen de opgegeven termijn.
- Er hangt geen te servicen product aan het contract.
- Er is geen schema aan het contractartikel gekoppeld.

Het systeem kijkt eerst naar de laatste uitvoerdatum. Is deze niet bekend, dan wordt gekeken naar de datum bij Te Servicen en de startdatum van het contract. De laatste van deze twee wordt dan gekozen. Zijn er geen data bekend, wordt de datum van vandaag gekozen.

Waarom worden er meerdere onderhoudsbonnen aangemaakt?
- Er zijn meerdere onderhoudsbonsjablonen aan het gekozen schema gekoppeld.
- Er zijn meerdere installaties of contractregels aan het contract gekoppeld.
- Er is een schema aan de installatie, maar ook aan de contractregel gekoppeld.
- Er zijn niet eerder, of lang geen, onderhoudsbonnen voor het contract aangemaakt, en de startdatum van het contract ligt langer dan 1 periode terug in de tijd.


kantoor: 088 266 7 266
service afdeling: 088 266 7 202
email: info@compano.com

Heeft u vragen of wilt u een probleem melden, ga dan naar Mijn Support-site:
Inlognaam:
Wachtwoord:


Home Helpdesk Modulewijzer SiteMap