Service Module Service
Copyright© 2019
Compano BV

Het aanmaken van een contract

  1. Ga naar het tabblad Service en dan Contracten.
  2. Maak een contract aan met behulp van de functie Toevoegen. Dit kan dan evt. op basis van een sjabloon. Deze kan bij het aanmaken gekozen worden.
  3. Kies de juiste opdrachtgever en eindgebruiker/klant.
  4. Op het tabblad factuur kan een andere factuurcontactpersoon gekozen worden. Dit in geval van een huurcomplex, waarbij de factuur naar de een administratiekantoor moet of iets dergelijks. Als je afwijkend factuuradres aan vinkt, kun je ook een los adres invoeren.
  5. Vul de rest van de gegevens in en sla op.
  6. Ga naar Te servicen. Hiermee kunnen alle installaties/producten (binnen een complex) gekoppeld worden aan het contract, met een onderhoudssjabloon. Ook kan opgegeven worden wanneer het eerste onderhoud moet plaatsvinden. Deze datum wordt alleen de eerste keer ingevuld als het onderhoud in de toekomst plaats moet vinden, of om evt. een andere termijn af te dwingen, dan die in het onderhoudsschema. Deze datum hoeft dus verder niet gebruikt te worden, tenzij het onderhoudstermijn door omstandigheden langer is dan opgegeven.
    Een andere mogelijkheid is om contractartikelen toe te voegen op de regels van het contract. Ook hier kan een schema aan gekoppeld worden om onderhoud te kunnen genereren. Aan deze artikelen kunnen ook installaties gekoppeld worden. Word gebruik gemaakt van deze mogelijkheid, dan is het niet nodig om installaties in te voeren onder Te servicen. Dit kan wel, maar er moeten geen schema's aan gekoppeld worden, want dan zou er dubbel onderhoud gegenereerd worden.
    Het is heel handig om voor elke soort contract een contractsjabloon aan te maken.
kantoor: 088 266 7 266
service afdeling: 088 266 7 202
email: info@compano.com

Heeft u vragen of wilt u een probleem melden, ga dan naar Mijn Support-site:
Inlognaam:
Wachtwoord:


Home Helpdesk Modulewijzer SiteMap