In het overzicht relaties worden alle NAW-gegevens van alle relaties vastgelegd.
- Organisaties
- Vestigingen
- Afdelingen
- Contactpersonen
- Afdelingen
- Contactpersonen
- Privé personen (particulieren)
Afhankelijk van de rol van een relatie kunnen extra gegevens toegevoegd worden. Zo kennen we de volgende rollen: - Gebruikers
- Medewerkers
- Klanten
- Debiteuren
- Leveranciers
- Fabrikanten
- Crediteuren
Adressering Bij elke relatie kunnen verschillende adressen geregistreerd worden. In de eerste plaats het bezoekadres. In de tweede plaats het postadres. Als er geen postadres is ingevuld, wordt het bezoekadres gebruikt. Voor de facturatie wordt in principe het postadres gebruikt: een afwijkend factuuradres kan bij de debiteur vastgelegd worden. Het afwijkende factuuradres is dan bijvoorbeeld het adres van een andere relatie (organisatie of privé persoon). Op de factuur zelf is het altijd nog mogelijk een ander factuuradres in te voeren.
Adressering van een contactpersoon De adresgegevens van een contactpersoon worden automatisch overgenomen van de organisatie, van de vestiging of van de afdeling. Hiervan kan worden afgeweken, zodat een contactpersoon een eigen adres kan hebben. |