Projecten De projectadministratie
Copyright© 2019
Compano BV

Overzicht Projecten


Offerte Overzicht Projecten
Projecten is een extra niveau boven de orders:
Orders kunnen gebundeld worden onder een project.
In een project kunnen de standaard instellingen gedefinieerd worden voor de calculaties, offertes, orders en werkbonnen in een project.
De projectmanager is verantwoordelijk voor het gehele project
Order en werkbonniveau kunnen andere medewerkers als verantwoordelijke voor die deeltaak aangewezen worden.
Met behulp van deze module kunnen projecten bewaakt worden. Hierbij wordt gebruik gemaakt van:
  • Bewakingscodes op kosten en opbrengsten
  • Artikelbewakingsgroepen, voor het toekennen van bewakingscodes aan artikelen
  • Kostenregistraties.

Deze module bevat uitgebreide rapportage mogelijkheden met behulp van de rapportgenerator en alle beschikbare velden van de projectadministratie.
In de rapportage kan informatie opgenomen worden uit:

  • Uitvoering:
    • Orders
      • Werkbonnen
        • Urenregistraties
        • Kostenregistraties
        • Materieelregistraties
  • Realisatie: Facturen

In Kostenregistraties worden de werkelijke kosten geregistreerd. Kostenregistraties worden aangemaakt op het moment van bestellen of bij ontvangst van de inkooporder en bij de uitgifte van materialen uit het magazijn.

Let op! Ook inkoopcondities met uw leveranciers kunnen op basis van project afspraken vastgelegd worden in het systeem.


  1. Projecten
  2. Standaard instellingen
  3. Dezelfde Afdruklay-outs voor een klant gebruiken
1.

 Projecten
Projecten vormen de hoofdindeling van opdrachten van een klant. Projecten zijn dus altijd klantgebonden. Als we deze opdrachten willen analyseren en bewaken, dan hebben we binnen een project de gegevens nodig vanuit de begroting, vanuit de uitvoering en van de afrekening.

De indeling binnen projecten:
  • Projecten ( per klant ) 
    • Begroting:
      • Calculatie
      • Offerte
    • Uitvoering
      • (Inkoop-) Orders
      • Werkbonnen
    • Afrekening
      • Facturen
     
    2.

    Standaard instellingen
    Binnen een project kunnen standaard instellingen vast gelegd worden voor offertes, calculaties, orders en werkbonnen.
    Als ze hier niet vastgelegd worden, zal het systeem kijken naar de instellingen zoals deze standaard in de projectadministratie zijn vast gelegd. Als de instellingen daar niet zijn vastgelegd, dan wordt gekeken naar de instellingen bij bedrijfsinstellingen:

    Standaard instellingen kunnen op verschillende niveaus vastgelegd worden:

    • Mijn bedrijfsinstellingen
      • Projectadministratie
        • Project
          • Offerte
            • Offerteonderdelen
              • Offerteregels
              • Recepten
                • Receptregels
          • Calculatie
            • Calculatieonderdelen
              • Calculatieregels
              • Recepten
                • Receptregels
            • Bestekdelen
              • Calculatieregels
              • Recepten
                • Receptregels
            • Bouwdelen
              • Bestekdelen 
                • Calculatieregels
                • Recepten
                  • Receptregels
          • Order
            • Orderregels
            • Recepten
              • Receptregels
            • Werkbon
              • Werkbonregels
              • Recepten
                • Receptregels
     
    3.

     Dezelfde Afdruklay-outs voor een klant gebruiken
    Binnen een project kunnen alle afdruklayouts van de offertes, calculaties en opdrachtbevestigingen vastgelegd worden .
    Op deze manier kan geregeld worden dat de klant een offerte altijd in hetzelfde formaat toegestuurd krijgt.
    Ook voor de interne organisatie kunnen de afdruklayouts binnen een project uniform geregeld worden.

     

     

    kantoor: 088 266 7 266
    service afdeling: 088 266 7 202
    email: info@compano.com

    Heeft u vragen of wilt u een probleem melden, ga dan naar Mijn Support-site:
    Inlognaam:
    Wachtwoord:


    Home Helpdesk Modulewijzer SiteMap