Inkoopfactuur Module Inkoopfactuur
Copyright© 2019
Compano BV

Instellingen voor ICF

Het is mogelijk om inkoopfacturen automatisch te ontvangen. Dit is op het moment geregeld voor Conelgro, maar dit kan ook voor andere leveranciers.
Wat is hiervoor nodig:
  1. De leverancier moet de inkoopfacturen automatisch in ICF-formaat kunnen versturen.
  2. Er moet een overeenkomst zijn tussen de leverancier en u als klant.
  3. Uw GLN-code of email moet bij de leverancier bekend zijn, en de GLN of email van de leverancier bij u. Deze moeten beide voorkomen in het bestand in ICF-formaat en zijn verder nodig voor de verwerking binnen het systeem.
  4. Het bestand moet aangeleverd worden aan icf@compano.nl , als een bijlage aan de mail. Het icf bestand zelf moet één van de volgende extensies hebben: .icf   .txt   .dat of     .xml (neem in dit laatste geval eerst contact op met Compano)

Als dat allemaal rond is, moet het volgende ingesteld worden:

Mijn Bedrijfsinstellingen - tabblad Financieel

 

Instelling GLN voor ICF: vul hier uw GLN code in of een uniek emailadres, met welke de leveranciers u kunnen identificeren.

NB: Vanaf de JAGUAR versie KAN maar hoeft hier niets meer ingevuld te worden, omdat we het nu bij de verkoopunten zelf invullen (zie verder).
Dit is flexibeler en maakt het mogelijk dat voor u bestemde icf facturen van diverse leveranciers een "aan" adres hebben welke afwijkt (bijvoorbeeld tuicf@uwbedrijf.nl versus conelgroicf@uwbedrijf.nl )

Relaties - Leverancier
Kies hier uw leverancier en ga naar het bijbehorende verkooppunt. Deze leverancier moet inkoopfacturen in ICF-formaat automatisch kunnen versturen.

HAMSTER versie:

 

Instelling GLN voor ICF (hamster):  vul hier de GLN code in of een uniek emailadres, met welke de leverancier wordt geïdentificeerd. Deze code of het emailadres wordt verstrekt door de leverancier.

Vanaf JAGUAR versie:

 

GLN/e-mail verkooppunt voor ICF: vul hier de GLN code in of een uniek emailadres, met welke de leverancier wordt geïdentificeerd. Deze code of het emailadres wordt verstrekt door de leverancier.
Mijn GLN/e-mail voor ICF vul hier uw GLN code in of een uniek emailadres, met welke de leveranciers u kunnen identificeren.

Specifiek voor verkooporganisaties;
Het is mogelijk om icf facturen per lid per leverancier in te kunnen lezen, op basis van het debiteurnummer van het desbetreffende lid. Het debiteurnummer moet dan op een vaste herkenbare wijze in het icf bestand opgenomen zijn. Eventueel kan de "aan" adressering ook per lid afwijkend zijn
De werkwijze hiervoor verschilt per leverancier. Indien u hierin geinteresseerd bent kunt u contact opnemen met Compano voor meer informatie.


Het daadwerkelijke verwerken van icf bestanden
- Verstuur het  icf bestand naar het eerder genoemde mailadres
- 10 minuten hierna heeft onze ICF mailserver de bestanden verwerkt en voor u klaargezet
- Ga nu naar het overzicht inkoopfacturen, en kies (onder Import/Export) voor ICF-import
- In het volgende overzicht worden de gereedstaande bestanden getoond, en deze worden via de knop "Import" daadwerkelijk geïmporteerd.
- U krijgt een mail indien er fouten optreden.

kantoor: 088 266 7 266
service afdeling: 088 266 7 202
email: info@compano.com

Heeft u vragen of wilt u een probleem melden, ga dan naar Mijn Support-site:
Inlognaam:
Wachtwoord:


Home Helpdesk Modulewijzer SiteMap