Artikelbeheer Module Artikelbeheer
Copyright© 2019
Compano BV

Overzicht Periodieke Export

 Ophalen van een periodieke export

Een periodieke export is een export die gebaseerd is op mutaties(wijzigingen) ten opzichte van uw vorige export. Indien u voor het eerst ophaalt, zullen automatisch alle records meekomen. Het systeem zal daarna de datum van deze export onthouden.

De volgende keer dat u een export ophaalt via ‘Periodieke export', zullen alleen de wijzigingen mee komen die na uw vorige export gemuteerd/gewijzigd zijn in ons systeem.

Voorbeeld

Stel u hebt op 1-1-2012 voor het eerste een export aangemaakt met alle records. De week daarop wilt u weer een periodieke export aanvragen. Ons systeem weet dan dat de vorige export op 1-1-2012 geweest is en zal dan alleen de records ophalen die gemuteerd zijn tussen 1-1-2012 en 7-1-2012. Indien u er voor kiest pas een maand later een tweede export aan te vragen, dan zullen alleen de records mee komen die gemuteerd zijn tussen 1-1-2012 en 1-2-2012.

Bij periodieke export komen dus altijd alleen de wijzigingen mee van alle leveranciers die in uw profiel zitten en ten opzichte van uw vorige export. Zijn er geen records gemuteerd, dan komt deze leverancier niet mee.

De instelling voor het exporteren

1. Ga via het tabblad ‘Menu’ naar de knop ‘Mijn gegevens’ en kies nu voor ‘Bedrijfsinstellingen’.

2. Na het kiezen van het juiste ‘Softwarepakket’ zullen de instellingen automatisch voor u ingesteld worden. 
    Kiest u hier voor het Softwarepakket ‘Overige’ dan kunt u alle opties zelf aanpassen naar eigen wens.

3.
 Bij Prijzen kunt u aangeven wat er moet gebeuren met de condities die verwerkt zijn. Dit is ook afhankelijk welk softwarepakket u
    gebruikt. Sommige pakketten kunnen een PAB2 bestand inlezen waarin zowel bruto als netto prijzen zijn opgenomen.

        • Bruto prijzen:
          Exporteert alleen de bruto prijzen ongeacht de verwerkte condities.

        • Netto prijzen (verwerken condities):
          De condities zullen verwerkt worden en samen met de bruto prijzen in 1 bestand gezet worden.

        • Bruto prijzen + Conditiebestand:
          De netto prijzen zullen los in een apart bestand opgenomen worden. (ICC formaat)

4.
Nadat u de instellingen gecontroleerd en/of aangepast hebt, kunt u het venster sluiten. De instellingen worden automatisch opgeslagen!

Voor de eerste keer een export aanvragen

1. Ga via het tabblad ‘Menu’ naar de knop ‘Artikelen’ en kies vervolgens ‘Periodieke export’.

2.
Controleer nu via de knop ‘Alle gewijzigde artikelen’ of de export optie op automatisch staat! 
    Omdat u voor het eerst een bestand aanvraagt, zal het systeem automatisch alle records gaan binnen halen. Klik op 'Toepassen'.


 Ter controle kunt u nu zien aan de kolom ‘Totaal’ en
 ‘In export’ of daadwerkelijk alle records van een
 leverancier opgehaald worden. 
 ‘Totaal’
is het totaal aantal artikelen wat de
 leverancier bij ons in het systeem heeft
 ‘In export’ is het aantal welke daadwerkelijk mee komt.
 Deze dienden dus gelijk aan elkaar te zijn!         



3.
Klik nu op de knop ‘Start export’.

4.
In het venster welke verschijnt wordt u gevraagd of u
    zeker weet de export aan te vragen met de volgende
    instellingen. Controleer deze instellingen goed! 
    Indien u hier nog vragen over heeft, neem dan
    contact op met onze helpdesk!

    Mocht u constateren dat er toch een instelling niet
    correct is, dan kunt u vanuit hier op de link 
    ‘Klik hier om de instellingen te wijzigen’ 
    
te klikken.        









5.
Uw verzoek voor het aanmaken van een export is ingediend en zal vrijwel direct opgepakt worden. 
    Druk op de toetst 'F5' om het scherm even te verversen. U kunt nu rechtsboven in een progressie zien.

6.
U wordt via een e-mail (zie hieronder) ingelicht dat u export aangemaakt is. In deze email vindt u een link (hier
    waar u op kunt klikken om zo het geëxporteerde bestand op te halen en te downloaden naar uw computer.

    Geachte ………..,

    Periodieke export is aangemaakt. U kunt het bestand hier exporteren.
    Het bestand is gecomprimeerd en wordt uitgepakt indien u het bestand dubbelklikt.

    In deze export zijn de volgende groothandels opgenomen:

    Conelgro

Een mutatie bestand aanvragen

1. Ga via het tabblad 'Menu' naar de knop ‘Artikelen’ en kies vervolgens 'Periodieke export'.

2. Controleer nu wat uw laatste export is geweest. 
    U vindt deze informatie rechts in het scherm onder het kopje 'Assortiment' 
    of door op de knop 'Alle gewijzigde artikelen' uit de menubalk te klikken. 
    Controleer ook of de exportoptie op 'Automatisch' staat.

3. Klik op 'Toepassen' om dit op te slaan.














4.
 Nadat alles gecontroleerd is kan er op ´Start export´ geklikt worden om het bestand daadwerkelijk aan te vragen.

5. Uw verzoek voor het aanmaken van een export is ingediend en zal vrijwel direct opgepakt worden. 
    Druk op de toetst 'F5' om het scherm even te verversen. U kunt nu rechtsboven in een progressie zien.



6. U wordt via een e-mail (zie hieronder) ingelicht dat u export aangemaakt is. In deze email vindt u een link (hier) `
    waar u op kunt klikken om zo het geëxporteerde bestand op te halen en te downloaden naar uw computer.

    Geachte ………,

    Periodieke export is aangemaakt. U kunt het bestand hier exporteren.
    Het bestand is gecomprimeerd en wordt uitgepakt indien u het bestand dubbelklikt.

    In deze export zijn de volgende groothandels opgenomen:

    Conelgro

kantoor: 088 266 7 266
service afdeling: 088 266 7 202
email: info@compano.com

Heeft u vragen of wilt u een probleem melden, ga dan naar Mijn Support-site:
Inlognaam:
Wachtwoord:


Home Helpdesk Modulewijzer SiteMap